תוכן עניינים

האם ניתן לקדוח בקיר גבס

 

קירות גבס נפוצים בבנייה המודרנית, ומקנים פתרון קל ומהיר ליצירת חציצה בין חדרים שונים ללא כל צורך בפרויקט שיפוץ ממושך. גבס הינו חומר המאפשר גמישות עיצובית, וכך ניתן גם ליצור קירות עם תבליטים ומראה אלגנטי ויפהפה והכל בתקציבים הוגנים למדי.

הגבס איננו נחשב לחומר גלם חזק יתר על המידה, זאת משונה מן הבטון או הלבנים, ועל-כן הוא לעולם לא מהווה כאלמנט התומך, כי אם רק לצרכים דקורטיביים או כאמור חציצה בין חדרים. לצד היותו פתרון קל, הוא גם מעלה לא אחת שאלות באשר לחוזקתו ומידת יכולתו לעמוד בהיבטים שונים דוגמת קידוח.

הקידוח בגבס אפשרי, אבל

השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא מה עובי פלטת הגבס עצמו. קירות גבסים מגיעים בשלל דגמים שונים, ובמידה ואתם יודעים כי מדובר בקיר גבס בעובי של 12.7 מ"מ, הרי שתוכלו להיעזר בדיבלים המיועדים באופן ייעודי לגבס ולערוך באמצעותם את הקידוח ואת התלייה.

יצוין כי אם אינכם יודעים זאת, הרי שניתן לקדוח בגבס, אך חשוב לעשות זאת באופן עדין וללא כל הפעלת כוח באמצעות המקדחה, זאת בשונה מקיר הלבנים.

חיפוש אחר הניצבים

ניצבי הברזל הממוקמים מאחורי קיר הגבס יכולים להוות עבורכם כמעין נקודות שיאפשרו לכם לקדוח ישירות באזורים בעלי כוח רב יותר ומבלי שתצטרכו להיעזר בדיבלים ייעודיים עבור קירות גבס.

הדרך הפשוטה והיעילה לאתר את אותם הניצבים היא באמצעות מגנט. עבור עם מגנט לרוחבו של קיר הגבס ודיי מהר תוכלו למצוא תא האזור הממגנט את המגנט שלכם ושמודיע לכם כי אכן מדובר באזור בו ניתן לבצע את הקידוח ללא כל חשש.

כיצד לבצע את הקידוח עם המקדחה

במידה ואתם בוחרים לערוך את הקידוח בקיר הגבס, הרי שיש לשים לב כיצד משתמשים במקדחה באופן נכון.

הפעילו את המקדחה אך ורק כאשר אתם מצויים על אופציה של סיבוב המקדחה, ומבלי שהמקדחה מופעלת על אפשרות של קדיחה או אפשרות של פטיש המזכירה את פעולת הבוכנה של הפטישון.

פעולת קידוח אינטנסיבית מדי תזיק באופן ניכר לגבס, ועלולה אף לגרום לנזקים שיצריכו את הבאתו של בעל מקצוע והוצאתם של אלפי שקלים.

הפעילו את המקדחה בעדינות, והפסיקו את פעילותה באופן תכוף. וודאו בכל עת שאינכם מזיקים לקיר הגבס, והשלימו את הפעולה בעדינות ובסבלנות.

מטרת הקידוח

השאלה המשמעותית שצריכה להישאל היא עבור מה אתם מבצעים את הקידוח.

במידה ואתם מעוניינים לתלות תמונה או פריט מסוים קל משקל, הרי שהדבר אפשרי בהחלט.

במידה ואתם מבקשים להתקין על גבי קיר הגבס שלכם מדף שלם שעתיד לשאת עליו חפצים כבדים, ובמידה ומדובר במדף מעץ מלא, הרי שהדבר איננו מומלץ לקיר גבס והוא עלול להוביל לנזק שייגרם באופן הדרגתי.

טופס צור קשר

השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם במירבי

למה כדאי לעבוד עם גבס ב-2024?

למה כדאי לעבוד עם גבס ב-2024?   בשני העשורים האחרונים אנו רואים יותר אנשים שעושים שימוש בגבס לעבודות מגוונות בבית. חומר הגלם הלבן מגיע עם

קרא עוד »