תוכן עניינים

למה כדאי לעבוד עם גבס ב-2024?

 

בשני העשורים האחרונים אנו רואים יותר אנשים שעושים שימוש בגבס לעבודות מגוונות בבית. חומר הגלם הלבן מגיע עם המון יתרונות שהופכים אותו לשימושי. במאמר הבא ניתן סקירה קצרה על העבודות הכי מומלצות לשנת 2024 שכדאי לעשות מגבס. 

למה דווקא גבס?

לעבודות גבס יש מספר יתרונות שכדאי להכיר:

  • עבודה נקייה ומהירה – עבודות גבס ובעיקר עבודות עם לוחות גבס, מתבססות על הרכבה ולא מצריכות שימוש בחומרים רטובים, לכן העבודה נקייה מאוד וגם מהירה. 
  • בר שינוי – הבנייה בגבס מאפשרת לבצע שינויים של חללי הבית בקלות ללא צורך בשבירה מסיבית כמו שעושים כאשר הקירות עשויים מבלוקים. 
  • קל לעיבוד – בעזרת גבס ניתן ליצור צורות שונות ולעצב אותו איך שאוהבים. 
  • חומר שאינו כבד – הגבס קל משקל ומקל על העבודה. 
  • נוח לעיצוב – הגבס חלק ומאפשר צביעה אסטטית, בין אם מדובר בצבע רגיל ובין אם מדובר בשליכט עם טקסטורה. 
  • מבודד תרמי ורעש – בתוך לוחות הגבס ישנו צמר סלעים וצמר זכוכית שמבודדים חום, קור ורעש ולכן הוא מעולה ביצירת מחיצות בין חדרים. 

אילו עבודות מומלצות לביצוע בגבס בשנת 2024?

כיום יש מגוון רחב של עבודות שניתן לבצע בעזרת גבס, אלו המומלצות מבניהן:

סוג העבודה יתרונות איך מבצעים?
יצירת מחיצות בין חללים – קירות גבס ניתן לחלק את החלל בעזרת המחיצות בקלות ובלי לכלוך מיותר. מחברים את המסילות, אליהם מצמידים את לוחות הגבס ומייצרים מחיצות היכן שרוצים. 
הנמכת תקרה לצורך מזגן מיני מרכזי מאפשר להסתיר את תעלות המזגן בצורה אסטטית עיצובית. את הנמכת התקרה יוצרים בדומה לקירות הגבס, רק שבאזור זה יוצרים מעין שתי וערב של מוטות האלומיניום ועליהם מרכיבים את הלוחות. 
נישות גבס בקיר יצירת נישות מעוצבות היוצרות מראה נקי וחוסכות ברכישת רהיטים. את נישות הגבס מייצרים על ידי בניית קונסטרוקציית אלומיניום על פי הצורות שרוצים ואליהן מוסיפים את הלוחות בגדלים קטנים יותר.
מזנוני גבס ומדפי גבס יצירת מזנון גבס היוצא מהקיר ויוצר מראה נקי ומעוצב. גם במקרה של מזנוני גבס ומדפי גבס, יש לבנות קודם קונסטרוקציה מתאימה ולאחר מכן לכסות אותה בלוחות בהתאם לצורה.  
קרניזים יצירת עיצוב ממלכתי בתוך הבית המאפשר גם הסתרה של חוטי חשמל הקרניזים העשויים מגבס מגיעים מוכנים ויש להתקין אותם אל הקיר היכן שמעוניינים. ניתן לבחור צורות שונות של קרניזים בעיצובים מגוונים. יש כאלו שיבחרו קרניזים יותר עגולים ויש כאלו שיבחרו בצורות יותר גיאומטריות. 

 

כמה יעלה לכם לבצע עבודות גבס בבית?

מחירון מעודכן של עבודות גבס תוכלו לראות אצלנו ולהבין כמה פחות או יותר יעלו לכם עבודות גבס איכותיות מסוגים שונים. 

  • מחיצות גבס – אם מדובר ביצירת קירות מגבס על ידי לוחות, העלות תהיה בטווח של 2500-3200 ₪ לקיר. 
  • הנמכת תקרה מגבס – מחושבת בדרך כלל לפי מ"ר, כאשר טווח העלות נעה בין 350-550 ₪ למ"ר. 
  • יצירת נישות גבס\מדפים, מזנון – עבודה קונסטרוקטיבית אומנותית שמחירה נע בין 200 ₪ ל-450 ₪ למ"ר. 
  • יצירת קרניזים – העלות בדרך כלל תלויה בצורת הקרניז ואורכו ומחושבת לפי מ"ר בטווח של 200-350 ₪. 

חשוב לציין, העלות גם תלויה במיקום הדירה. ככל שהדירה גבוהה יותר, יש לקחת בחשבון גם עלות הובלת הקירות, המסלולים והניצבים. 

 כמה זמן צריך לתכנן לביצוע עבודות גבס?

עבודה בגבס היא עבודה מהירה ביחס לעבודות בנייה אחרות וניתן לסיים אותה תוך כמה שעות בלבד, תלוי כמובן בסוג העבודה והדיוק שלה. 

יצירת מחיצות מגבס – יצירת קירות מלוחות גבס זו העבודה הפשוטה ביותר והיא לא מצריכה תכנון מיוחד מעבר לבחירת המיקום. ברגע שהמיקום נבחר, ניתן לחבר את המסלולים והניצבים ולהציב את המחיצות ממש בקלות. 

הנמכת תקרה – במקרה זה העבודה קצת יותר מאתגרת בשל הגובה וההתאמה לתעלות המזגן והיא לפעמים מתפרשת על פני יומיים. 

יצירת עבודות גבס אסטטיות – יצירת מדפים ונישות הינן עבודות יותר אומנותיות והן עשויות לקחת קצת יותר, בשל התכנון המוקדם שיש לבצע. ברגע שיש תכנון מוגדר, העבודה מתרחשת במהירות ומסתיימת כבר באותו היום. 

טופס צור קשר

השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם במירבי

למה כדאי לעבוד עם גבס ב-2024?

למה כדאי לעבוד עם גבס ב-2024?   בשני העשורים האחרונים אנו רואים יותר אנשים שעושים שימוש בגבס לעבודות מגוונות בבית. חומר הגלם הלבן מגיע עם

קרא עוד »