עבודות גבס מיוחדות

עבודות גבס מיוחדות - כל מה שצריך לדעת

כל מי שהגה והוציא אל הפועל תוכנית לעיצוב מחדש של הבית, דירת המגורים או המבנה העסקי שלו, לקח בוודאי בחשבון את המגוון הרחב של האפשרויות, כולל האפשרות להסתייע בעבודות גבס לצורך העיצוב. עבודות גבס מיוחדות מאפשרות לשנות באופן משמעותי הן את המראה והן את הפונקציונליות של חלל פנימי, הן בבית והן בעסק.

בשורות להלן נביא הסבר על מגוון רחב של עבודות גבס מיוחדות ועל האופן שבו עבודות הגבס כאמור עשויות לשנות את המראה והאווירה בחלל המעוצב. כמו כן, נביא הסבר על הגבס ועל הסיבות שהביאו לכך שהוא הפך לאחד המרכיבים המשמעותיים, בעיקר בכל מה שקשור בעיצוב הבית או העסק. מה זה בעצם גבס ומתי התחילו לראשונה לעשות בו שימוש? אילו סוגים של עבודות גבס קיימים ואיך עבודות הגבס המיוחדות משפיעות על המראה הסופי של החלל המעוצב? על מה חשוב להקפיד כאשר מתכננים ומזמינים עבודות גבס איכותיות? להלן כל התשובות.

או השאירו פרטים

עבודות גבס מיוחדות - שילוב בין עתיק למודרני

למרות שרבים רואים בגבס חומר ששייך לעולם המודרני, הדברים אינם נכונים כלל ועיקר. למעשה, הגבס על השימושים השונים שלו כבר ידוע מקדמת דנא. המצרים הקדמונים השתמשו בגבס עוד לפני שהשבת הישראלי האשון התיישב בארץ ישראל.

לרוב, השימוש בגבס היה רפואי, לאיחוי שברים, או לצורך קבורה, שזה אומר בעצם שהמומיות שנקברו נעטפו בגבס, מה שסייע לשמר אותן בצורה מצוינת. דבר נוסף שסייע לשימור היה, כמובן, מזג האוויר היבש ונטול המשקעים. עם זאת, בעידן המודרני המצאו לגבס שימושים רבים נוספים, כאשר השימוש הנפוץ ביותר בגבס נעשה לצורך חלוקה מחדש של חללים פנימיים במבנה, או לצורך עיצוב ושינוי משמעותי של המראה בחללים הפנימיים, באמצעות עבודות גבס מיוחדות איכותיות.

 

  • שימושים רפואיים: כאמור, השימוש בגבס לצורך קיבוע אברים ואיחוי שברים איכותי התחיל עוד לפני יותר משלושת אלפים שנה, כבר במצריים העתיקה. גם כיום משמש הגבס לאותה מטרה. מי לא זוכר את החתימות שכולנו חתמנו על הגבס של הילד או הילדה ששברו יד או רגל במשחק כדורגל או בכלל?

 

  • שימושים מעשיים: חלוקה מחדש של חללים פנימיים, הן בבתים פרטיים והן בעסקים, נדרשת לעיתים קרובות הרבה יותר ממה שניתן לחשוב. במבנים עסקיים, שינויים כאלה ואחרים מחייבים חלוקה מחדש של החלל, לצורך הגדלת מספר המשרדים או שינוי המבנה שלהם או לכל צורך אחר. החלוקה מתאפשרת באמצעות לוחות גבס המולבשים על גבי מסגרת מפלדה מגלוונת, המשמשת גם בסיס לחיבור שלהם לקירות האמיתיים של המבנה. בשנים האחרונות, שבהן רכישת בית חדש היא לא ממש אפשרית, מנסים בעלים של בתים ודירות מגורים לחלק אותן מחדש באמצעות קירות גבס. למשל – אם נוסף ילד חדש למשפחה, בונים לו חדר באמצעות קירות גבס.

 

  • עבודות גבס מיוחדות: אם עד עתה דיברנו ע שימושים פונקציונליים של הגבס, הרי שבסעיף הזה אנו מדברים על הניסיון לעצב מחדש את המראה של החלל הפנימי. זאת באמצעות עיצוב הגבס לצורות שונות, כפי שנפרט בסעיף הבא. עבודות גבס מיוחדות אולי אינן חיוניות לניהול חיים תקינים בנכס, אבל הן בהחלט הופכות את השהייה בו לנוחה ונעימה יותר.

סוגים של עבודות גבס מיוחדות

בשורות להלן נתמקד בעבודות הגבס המיוחדות ובהשפעה שלהן על המראה והאווירה במבנה. כאמור, אחד היתרונות של הגבס טמון בקלות ביחסית של העיצוב שלו. עם השנים ועם ההתקדמות הטכנולוגית, נוצרה האפשרות ליצירת מגוון רחב של עבודות גבס מיוחדות איכותיות, שהופכות את הבית למקום שנעים יותר לשהות בו, להלן מגוון עבודות גבס מיוחדות אפשריות:

  • מזנונים מגבס: מזנון מגבס הפך כבר לפני לא מעט שנים לחלק אינטגרלי מעיצוב הבית, תוך דגש על הסלון שבו הוא ממוקם. עם זאת, עבודות גבס מיוחדות כוללות גם עיצוב מזנונים מגבס, שמשתלבים בצורה אופטימלית עם העיצוב הכללי של הסלון ושל הבית באופן כללי.
  • מדפים מגבס: נוסף על העיצוב של מזנונים, או כחלק ממנו, ניתן לעצב גם מדפים באמצעות גבס. אין צורך לרכוש מזנון, ספרייה או מדפים שעליהם מניחים את הטלוויזיה, את כל אלה אפשר לעצב באמצעות הגבס.
  • העלמת חיווט: אחד היתרונות של עיצוב באמצעות גבס טמון באפשרות להעלים חיווט, צנרת וכל סממן אחר שעלול לחבל הזרימה של המראה. בניית תקרת גבס, כמו גם קירות גבס, מזנונים, מדפים ובכלל, מסייעת להעלים מרכיבים שלא תורמים לאסתטיקה.
  • תקרה מגבס ותאורה איכותית: אחד המרכיבים היותר משמעותיים בעיצוב חללים פנימיים בבית הוא בניית תקרה מונמכת מגבס. התקרה האיכותית מסיעת להעלים מרכיבים פחות אסתטיים. בנוסף, התקרה מאפשרת לתכנן טוב יותר את התאורה ולשנות באמצעותה את האווירה בבית.
עבודות גבס מיוחדות

על מה חשוב להקפיד כשמזמינים עבודות גבס מיוחדות

תכנון של עבודות גבס בסלון מיוחדות בבית ובכלל, דורש מיומנות והיכרות עם כלל האפשרויות הקיימות. הדבר החשוב ביותר שצריך לעשות הוא להזמין קבלן גבס או איש מקצוע שיסייע בתכנון ובהתאמה של המראה לצרכים ולהעדפות של הדיירים בבית.

אם הדיירים מעוניינים לחסום כניסת רעשים מהרחוב, המתכנן צריך לקחת את זה בחשבון ולמחר תוספת חומרים למניעת רעשים. אם הם מעוניינים להוסיף ספריה מגבס, מדפים ומרכיבים עיצוביים נוספים, חשוב לתכנן את כל אלה מראש ולא להניח שום דבר ליד המקרה.

  • תכנון: במקורות נאמר "סוף מעשה במחשבה תחילה". ואכן, ללא תכנון אי אפשר להוציא לפועל עבודות גבס.
  • ביצוע מקצועי: ביצוע מקצועי על פי התוכנית הוא מפתח להצלחה. בשלב התכנון חשוב לקחת את המידות המדויקות של החלל שבו מדובר. כמו כן, חשוב לדעת בדיוק איפה מתכננים להציב כל דבר – מדפים, מזנון, אח וגן גומחות לתאורה וכיוצא באלה מרכיבים. בניית התפאורה לא מתבצעת במקום, אלא במפעל, ורק ההרכבה מתבצעת בבית הלקוח.

רוצים לדעת עוד על תקרות גבס מיוחדות? עבודות גבס מיוחדות מעניינות אתכם? צרו קשר כעת והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם להמשך התהליך.

שאלות נפוצות על עבודות גבס מיוחדות

כנסו עכשיו לאתר וגלו >>>

1- תכנון

2- ביצוע מקורי

לעוד פרטים כנסו >>>