תוכן עניינים

גבס הוא אחד מחומרי הגלם הפרקטיים ביותר שיש. בזכותו ניתן לשנות, בקלות יחסית, את החלוקה הפנימית של כל בית, משרד, חנות וכו', וגם לעצב כל חלל בדיוק לפי הצרכים והרצונות של בעלי הנכס. על-מנת שעבודות הגבס יתבצעו במקסימום יעילות, ובהתאם בזמן קצר ככל האפשר, יש כמה פעולות שכדאי לבצע עוד קודם לכן. כאן בעמוד תמצאו מידע מפורט על ההכנות השונות לקראת שיפוץ בגבס – מוזמנים להיעזר בו.

מיפוי מדוקדק של התשתיות

לפני כל שיפוץ, כולל כזה שמבוסס על גבס, חובה למפות את החללים שבהם יתבצעו העבודות השונות. במרחבי המגורים עוברים קווי חשמל וצינורות מים, וכמו כן פרוסות רשתות תקשורת. גם במשרדים יש כמובן תשתיות חיוניות, וכך גם בחנויות, וכל פגיעה בהן עלולה לגרום לנזק שייקח זמן רב לתקן. על-מנת להימנע מעוגמת הנפש ומההוצאה המיותרת, אנשי מקצוע מיומנים יקדישו קודם כל תשומת לב למיפוי התשתיות.

תכנון מדויק

על בסיס המידע הנ"ל, וכמובן גם על סמך המטרות הספציפיות של עבודות הגבס, יתבצע תכנון מדויק. זהו השלב השני בדרך לשדרוג החלל, וגם הוא מחייב תשומת לב מרבית. מרכיב נוסף בהכנת תוכניות העבודה הוא השאיפה לקצר את משך הפרויקט למינימום ההכרחי, ולמזער את השיבוש של השגרה. תכנון חכם של עבודות גבס לוקח בחשבון גם את מסגרת התקציב, ומהווה בסיס לתיאום ציפיות מול הלקוח או הלקוחה.

פינוי החלל שבו תתבצע העבודה

על-מנת לאפשר עבודה יעילה באמת בכל חלל שבו נדרשת תקרה צפה, או כשרוצים להקים קיר גבס שיחלק את החלל באופן שונה מזה הקיים, רצוי לפנות אותו מכל הפריטים שיש בו: רהיטים, מכשירי חשמל, חפצי נוי וכל דבר אחר שניתן להזזה. למעשה, ניתן לנצל את ההזדמנות של השיפוץ לטובת מיון יסודי של כל התכולה, בחלל הספציפי או בכל הבית / המשרד. כמעט תמיד יש פריטים שכבר אין בהם באמת תועלת, ולכן גם אין טעם להוציא מהמקום שבו מתבצעות עבודות הגבס ואז להחזיר. פינוי חפצים בסיוע אלטעזאכן הוא האופציה הנוחה ביותר והיעילה ביותר, כשבחלק מהמקרים הערך הכספי של אותם פריטים מממן את השירות.

כיסוי החלקים הקבועים בחלל

את מה שאי אפשר לפנות מהמקום שבו מתבצעת העבודה – חלונות, תריסים, דלתות, ארונות, גופי תאורה – חשוב לכסות היטב. הסיבה לכך היא שעבודה עם גבס מפזרת באוויר אבק וחלקיקים של המינרל הרך (היתרון הגדול של הגבס, נוחות העיצוב שלו והעבודה איתו, הוא זה שגורם ללכלוך הרב). ככל שמקפידים יותר על הכיסוי לפני התחלת השיפוץ והשדרוג, כך נדרשת השקעה של פחות זמן ומאמץ אחרי השלמת העבודות, בשלב הניקיון.

תיאום עם אנשי מקצוע נוספים

עבודות הגבס מהוות במקרים רבים בסיס לפעולות נוספות כמו התקנת מערכת מיזוג, פריסת קווי חשמל ועוד. לכן, נדרש תיאום עם אנשי מקצוע נוספים. זהו עוד חלק מההכנות לפרויקט, כי רצוי לסגור את כל הקצוות עוד לפני שמתחילים בעבודות עצמן – כדי למנוע עיכובים לא הכרחיים עקב אי הבנה או אי זמינות של איש מקצוע.

 

טופס צור קשר

השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם במירבי

כמה זמן לוקח לבנות קיר גבס?

בניית קיר גבס היא אחת הדרכים המהירות והפופולריות להוסיף או לשנות חללים במבנה. קירות גבס משמשים ליצירת מחיצות, להנמכות תקרה, ולשדרוג עיצובי של חללים שונים.

קרא עוד »